tirsdag 6. desember 2011

Saueskinn

Jeg har bruk to saueskinn i slagbenken på vinterstid,
etter jeg pakket de bort for sommeren tenkte jeg at de
måtte vaskes før de ble lagt på igjen.
Det står vel egentlig at ikke de kan vaskes,
men jeg tenkte at de ikke kunne bli verre enn de var.


Så jeg vasket de på finvask 40grader.
Som bilde over viser, var de ikke akkurat fine når de kom ut av maskinen.
Men jeg har lest her i blogglandia at en kattebørste skulle gjøre underverk.


Så jeg kjøpte en billig kattebørst på Europris (30kr?)
Og børsta i vei,
og resultatet:


(bilde over) Her er den ene børsta og den andre ikke.
Kan dere se forskjellen?
(vanskelig å få tatt et fint bilde av det)


Og nå har jeg to 'nye' saueskinn i slagbenken igjen *smil*
Juleputene er også kommet frem,
 så nå ble det litt mer vinterlig preg på slagbenken.


I helga dro jeg ned kassene med julepynt,
så nå er huset pyntet til JUL *smil*

Ønsker alle en fin tirsdagskveld

Klem fra
Jorunn

3 kommentarer:

  1. Hehe, for et merkelig sammentreff;)
    Jeg hadde storvask i stuen i dag, og tenkte at nå kaster jeg skinnet i vaskemaskinen, det var så nedsittet og stygt:)
    Det gikk strålende ♥
    Så nå er det fluffy og fint igjen;)

    Kos med julepynting;)

    Klem Line

    SvarSlett
  2. Den som intet våger, intet vinner heter det jo :-) Jeg leverte mitt inn til rens for et år siden og fikk tilbake noe jeg absolutt IKKE så forskjell på. Ikke luktet det rent heller så det ble en liten diskusjon på renseriet! Endte med å ikke betale noe for "jobben". Vasket mitt også på finvask med milo og brukte kattebørste etterpå - som nytt!
    Ha en deilig førjulsuke!

    Klem Tone

    SvarSlett
  3. Leste også dette på en annen blogg og nå fikk jeg bekreftet at det funker. Sauen går jo ute i regnet så pelsen må jo tåle vann.

    Jeg har de grå, men de kan sikkert vaskes på samme måte.

    Fint pyntet til jul.

    Klem Mona C

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails