torsdag 28. april 2011

En lang deilig...

...Påskeferie.
For et fantastisk vær vi har hatt i Påska, ble nesten litt solbrent.
Vi har hatt noen deilige dager på hytta.

Må bare vise hva jeg fikk i innflyttningsgave av venninna mi.
Skal si de vennene mine vet hva jeg liker.
Tusen takk R!


Å bake kake er ikke noe jeg er flink til, bruker nesten bare ferdige poser, fy-fy?
Men nå har jeg lyst til å dele en oppskrift med dere.
Denne har jeg fått god 2 ganger og håper på flere *smil*
Og det beste er at du kan lage den dagen før servering,
noe som har passet meg perfekt.

Ostekake!
(super enkel)
 

1pk philadelfiaost
200g melis
2ts vaniljesukker
1/3 fløte
------
1pk safarikjeks
Bær på toppen

Knus kjeksene og ha de oppi ei form.
Pisk først osten, melis og vaniljesukker.
Så pisker du inn fløten til en
sånn passe stiv krem.
Hell kremen over kjeksene og sett kaldt.
Kaken blir nesten bedre av å
stå over natten i kjøleskapet.
Pynt med diverse bær før servering.


I dag er det avslapping i sofaen,
etter noen hektiske dager er det godt å ikke gjøre noe.

Ønsker alle en avslappet kveld!

Klem fra Jorunn

6 kommentarer:

  1. Det var jo en knallfin kake til 17 Mai da, mens jeg er i Mai-modus liksom... hihi;))
    Flott gave fra venninnene dine og ♥

    Klem Line

    SvarSlett
  2. Super deilig kake ja!!!! Den er absolutt å anbefale!!
    Deilig med litt avslapning. Her har det også vært noen timer på sofaen tidligere i dag, etter et strøk maling på hyttekjøkkenet vel å merke, må jo gjøre noe fornuftig også....
    Kos deg i sofakroken!
    Klem Annette

    SvarSlett
  3. Mmmmm...Den kaka så fristende ut. Ser så deilig ut med alle de friske bærene oppå;)

    SvarSlett
  4. Så fin den duken var, likte de prikkene. :) Super kake, den så saftig og god ut.

    SvarSlett
  5. Tusen takk, og ei riktig god helg til deg å. Ja, vi har kost oss veldig ( vi er gode til det :-) Mulig jeg må prøve ut kaka de til onkel i helgen :-)

    SvarSlett
  6. Nå sitter jeg her og magen romler for jeg er så sulten også er det enda en deilig kakeoppskift her i blogglandia. Mmmm vil ha KAKE. Men men for holde meg til knekkebrødene, hihi.

    Super flott gave du har fått.

    Klemmer

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails